PDA

View Full Version : Metallica Rule!!!


Tesla
07-02-2003, 02:49 PM
Today i heard my first Metallica song,which was Sad But True and i can't stop listening :D

Anyone else think Metallica are cool ??? :)

•-BLaCKouT-•
07-02-2003, 02:57 PM
Used to mate.
Used to think they were they best band in the damn world :D

Then gradually I got into harder music (Slayer, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Cradle of Filth) and kinda let them go because they were getting 'rock'ier.

Then they were instrumental in the closure of Napster.

Now I wouldn't let them in my house.

But good on ya anyways, they've still made some of the best music I've heard!

:D B.

KBell
07-02-2003, 03:12 PM
YEah, i used to like MEtallica too, till they started bitching about Napster, which really got me peeved off

obi
07-02-2003, 03:15 PM
Not to mention "St.Anger" sucks.

-=ReApEr=-
07-02-2003, 03:15 PM
Nah, don't like there music. I like any other rock bands but metalic pfft. Hate there stuff. :mad: :p

XERXES
07-02-2003, 03:17 PM
I started listening to metallica in the late late 80s and early 90s (yes I was a little kid then but still) Metallica is kick ass.

I dont see why people are all of a sudden l ike...Metallica sucks now because they complained about Napster. Hell I would complain about Napster if I wasnt making profit from my music. I will agree that I enjoy the albums before And Justice For All the most, but I still love all the albums even Garage Inc. so you can shoot me for that :p

The newest album I dont like that much musically, I absolutely cannot stand that new bassist. St. Anger is just dumb but I got the cd anyway so that my Metallica cd collection is complete once again :D

check out these other Metallica songs that youd probably like.
Enter Sandman
One
Master of Puppets
Ride the Lightning
Call of the Klutu (sp?)
and many more

KBell
07-02-2003, 03:28 PM
I understand WHY they did it.... but i still hate them for doing it

C'jais
07-02-2003, 03:36 PM
Saw them live along with about 30.000 other people.

Up front.







Hell yes it was cool.

•-BLaCKouT-•
07-02-2003, 03:38 PM
Briefly... I understand why Metallica whined like they did. But I don't agree with it. At all.
Why is it that people like Metallica, Phil Collins and Paul McCartney wine about loss of royalties, while artists like Radiohead and Fatboy Slim release their own material onto the 'internet' in advance? What the hell has McCartney got to lose? :mad: 'File Sharing' is no more of a threat to artists than tape-to-taping was in the 80's. Only the quality's better, and you have more 'friends'. Technology - deal with it.
~ because this thread is not about Napster. :D

Back on topic, I just don't like the music Metallica have put out after the Black Album. Plus, I thought that 3 tours for that album was milking it a bit :p

Peace out, ;)
B.

Edited for spelling and clarity ;)

Semicolon
07-02-2003, 03:50 PM
Heh I like their Star Wars Imperial March and St.Anger intro..Havn't heard much else though....

legameboy
07-02-2003, 04:39 PM
Bah! Who likes rock music *everybody else shouts I do! I go cower in a corner listening to Mozart* :)

Zathu Koon
07-02-2003, 06:12 PM
Originally posted by Semicolon
Heh I like their Star Wars Imperial March and St.Anger intro..Havn't heard much else though....
They didn't do that march thing, someone else just rode on their name..

Metallica is by far my favorite band. St. Anger is okay, but I'm listening to everything before it more.

Heres some songs I recommend:
No Remorse
The Four Horsemen
Ride the Lightning
Fade to Black
Creepy Death
Master of Puppets
Orion
Blackened
Sanitarium
To Live is To Die
Enter Sandman
My Friend of Misery
Nothing Else Matters
Fuel

Also, if you want something different, get some apocalpytica versions of these sonds. Apoc is a foriegn band that mostly covers metallica using only cellos.

Clemme w/Stick
07-02-2003, 06:12 PM
Originally posted by obi-wan13
Not to mention "St.Anger" sucks.

Agreed.

-Clemme

gorganfloss
07-02-2003, 06:37 PM
Metallica is my favorite band. St.Anger isnt their best stuff but its ok. Their Master of Puppets cd rocks though.

legameboy
07-03-2003, 01:08 AM
Doesn't anyone like classical music. *Runs and cowers in corner listening to Mozart again*?

Semicolon
07-03-2003, 01:25 AM
Nope...Not into class ;) Hehe sry.

El Sitherino
07-03-2003, 02:07 AM
Originally posted by legameboy
Doesn't anyone like classical music. *Runs and cowers in corner listening to Mozart again*? I DO!!!!!!!:)
I like vivaldi and chopin

Captain Wilson
07-03-2003, 07:30 PM
metalica Rock!!!
Gotta admit St anger was bad, but master of puppets:D ,black album :D. That and im going to leeds fest to see them and system of a down :D:D:D:D:D:D




so there

MikeDoggg2004
07-04-2003, 05:27 AM
I think Metallica gets better with age!!! Hav you heard there new CD?

|GG|Carl
07-04-2003, 06:47 AM
Originally posted by BLaCKouT_1138

Then gradually I got into harder music (Slayer, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Cradle of Filth) and kinda let them go because they were getting 'rock'ier.


Cannibal Corpse? Slayer? Cradle of fifth?
Oh dear!
Aren't you gonna say that you listen to Slipknot and Lividity too?

I THOUGHT ONLY MADMEN LISTENED TO DEATH METAL!!!


wait a sec, are you a madman?

<JOTD>Jedi Hunter
07-04-2003, 10:04 AM
Originally posted by KBell
YEah, i used to like MEtallica too, till they started bitching about Napster, which really got me peeved off

I agree full heartedly. I was going to say the exact same thing. But ya beat me. ;)

Originally posted by legameboy
Doesn't anyone like classical music. *Runs and cowers in corner listening to Mozart again*?

Yeah, I love classical music. You have to if you truely love the art of music. It's just breath taking. Too much emotion to ignore. So yes, I love classical music.

Ray Jones
07-04-2003, 10:11 AM
classique league of music. fine. definitive. real.

i dont like all songs but this says nothing about my character. :D

THUMBS UP FOR METALLICA! (yeah they have the lice to rockit.)

•-BLaCKouT-•
07-04-2003, 10:56 AM
Originally posted by |GlobensGeng|
Aren't you gonna say that you listen to Slipknot and Lividity too?
I THOUGHT ONLY MADMEN LISTENED TO DEATH METAL!!!


Dude, Slipknot ain't Death Metal! They're about as 'death' as S Club 7 :p And no I dont' like them anyway. Or Lividity.
Anyways, that was a long time ago, I listen to a very wide range of things these days. Stil love Slayer though :D

Originally posted by RayJones
THUMBS UP FOR METALLICA! (yeah they have the lice to rockit.)

They have lice? Eeurgh.
That must be why they all had their hair cut :p

B.

<JOTD>Jedi Hunter
07-04-2003, 11:02 AM
Originally posted by BLaCKouT_1138
Dude, Slipknot ain't Death Metal! They're about as 'death' as S Club 7 :p And no I dont' like them anyway. Or Lividity.
Anyways, that was a long time ago, I listen to a very wide range of things these days. Stil love Slayer though


I agree, slipknot is in no way death metal. And slayer rocks. I personally am partial to Marilyn Mansons old stuff.

Semicolon
07-05-2003, 08:11 AM
Originally posted by Zathu Koon
They didn't do that march thing, someone else just rode on their name..



Wha!!! My world is in ruins! All lies!!! All lies I tell you!!!


Cries