PDA

View Full Version : Models by Kinja


Kinja
05-03-2002, 07:45 PM
Hey all you Jedi's and Jedettes out there! This is my thread to showcase my models(for wich I only have Yoda at the moment). But also I am a pro in the game industry, and I am more than willing to help anyone out or give advice on modeling. Please keep the questions more art related for I am more artistic than technical, however I do have an online friend who is pretty technical and is working on getting Yoda animated for JO multiplay, so I may have info to help out in that subject sometime down the road:) Any way here is a screen shotty of Yoda without textures, so check him out and please let me know what you think. Just keep the comments fairly positive if you could, hehe:yoda:


http://home.iprimus.com.au/rishnik/yoda.jpg

Dark Cloak
05-03-2002, 07:49 PM
WOOHA! That will, at least until people start getting annoyed, be my "bump!" and "woot!". I don't like bump and I don't use woot, much...so I'll just shout the old sound that the stormtoopers made from the first Dark Forces game. The one they made when shot. WOOHA! Or sometimes it was OOHA! But seriously, that's the most badass Yoda model I've seen yet. I can't wait to play that little guy. ;) Looks great. :)

Kinja
05-03-2002, 07:51 PM
Well, I can't complain about that comment, Thx:D

KandyFLip
05-03-2002, 08:42 PM
Nice job Kinja!

hmm... about that help offer... assuming I ever finish my model...umm... you wanna skinmap it? :D

Kinja
05-03-2002, 10:02 PM
Uhm, sorry if I was a little misleading but when I said I would be willing to help I just meant like advice and tips and trix and stuff. But thx for the comment Kandyflip.

CheshireKat
05-03-2002, 10:27 PM
Looks great Kinja!

Any ideas on how to get him ingame properly? You know, about the size issue. Don't really know much about the size thingy, but theres something about being able to adjust it in the config.

Anyway, keep it up.

_thr0ne_
05-03-2002, 10:31 PM
Drugs? who said drugs?

Nice model Kinja. Is the model finished? and if it is where would i be able to locate it? and have you done others for Jedi outcast? or is this the first of many?:jawa

VEGETA2K1
05-03-2002, 10:52 PM
hey! you have softimage xsi riight? how bout u can help the comunity out and can make all sorts of sizes of the current kyle bone structure? (just a thought hehe ^_^)
any who yoda is fantastic, his facial expression seems... umm... odd... also... will he have 100% new animatsion? or do u plan to just scale down the bones for the 2 models that come with the sdk? if he has a whole different set of anims, i think it would be totaly sweet.. but u shouldnt let the raven ones go to wast.. maybe alter them to save alot of time?
btw how many polieS?

Kinja
05-04-2002, 03:12 AM
I'm Having problems posting in this forum so sorry for not answering your questions, believe me I have tried. So this is just a test to see if it will post:mad:

Kinja
05-04-2002, 03:20 AM
Ok I'm gonna make this short, maybe I was taking too long with my long answers before so here:

Yoda is 3900 polys now but I will optimize him to the JO specs of 3000 while still maintaining the integrity of the model.

I cant help with the bones thing because I'm not doing that stuff. An online friend is doing all the animation and compiling work:(

And no I dont have any other JO models in the works, just yet.

Also my goal right now is just too get Yoda in Mp with the current animations.

dreamstation
05-04-2002, 04:33 AM
very nice model there d00d! Can't wait!

rut-wa jodar
05-04-2002, 05:57 AM
Yoda Looks :cool: I am interested to see how the height issue will be addressed when i comes to saber combat (Tricky !!) I am confident you will overcome it. keep up the great work :D

What kind of time frame are we looking at B4 we will be see Yoda in the game ??

Leagle
05-04-2002, 03:58 PM
Originally posted by rut-wa jodar
Yoda Looks :cool: I am interested to see how the height issue will be addressed


Think "Ugnaught".

JediGhost[SITH]
05-04-2002, 04:10 PM
hahahaha.. That model makes me laugh.

:D

Very nice, by the way.

Kinja
05-07-2002, 12:02 AM
Funny in a bad way?

Evan Nash
05-07-2002, 01:27 AM
Nice work.

One thing tho,

Yoda doesn't have a gold belt buckle. It's all brown.

=)

Yoda aint from Texas. =)

Kinja
05-07-2002, 01:47 AM
Did you notice that Yoda isn't textured yet? Thx though

BloodRiot
05-07-2002, 08:19 AM
It's very nice Kinja.

I dont know if you are aware of this or if this has been brought up so I'll just say it anyway.

Models like Yoda or a Jawa are really tricky to place in MP because of their size. You can't change the skeleton or redimension it. In SP you can use a scaling option, that's how they make Desann look taller in SP. But for MP people will have to go by with a human sized Jawa or Yoda unless someone makes a whole new animation and skeleton using softimage.

I would advise getting the kyle model for instance, delete kyle's bodyparts, while retaining the tags, bolts and bones. Then you freeze those and start modeling on top of them.

Like a said... i dunno if you are aware of this, just though I'd point it out so you know what's coming.

Sithlord-II and I had our share of frustration figuring a lot of stuff out. Hope you can get this done. It's looking great.

Cheers mate.

Kinja
05-08-2002, 09:59 PM
Any suggestions on who I should model next?
I want to go ahead and start a humanoid charachter so that I can get him into the game easily(or atleast, more easily). Also I dont want to do a charachter that is already being worked on like Boba and ofcourse Darth and the Guard. Hmmm...

Madjai
05-08-2002, 10:26 PM
hmm how about the princess in either that white dress or the golden bikini or both =)

VEGETA2K1
05-08-2002, 10:50 PM
Chewbacca! &_& wouldnt be that hard to do eitgher... i was planign to, but i think the better modeler shoudld o it hehe... or even anakin, in ep2..

Kinja
05-09-2002, 12:40 AM
Chewee! Hmm... I'll think about it:)

CheshireKat
05-09-2002, 01:43 AM
Boushh please


I was gonna do her with and without her helmet, but I have another modl planned, and won't be able to for some time.

It would only rule!

Hehe, now I feel like I'm making a request thread...

Kinja
05-09-2002, 05:27 PM
Hehe, too keep this from becoming a request thread, how bout this... I'll suprise you guys:)

Kinja
05-13-2002, 09:08 PM
Anyone wanna help me finish Yoda? I need somone to skin him since I dont have a pen yet. Hey SithlordII, how bout it?