PDA

View Full Version : How many of you have played FreeSpace 2


BlackDove
07-28-2002, 05:32 AM
Ok, I'm asking this to see if anyone played or if anyone ever heard of the game...

Pretty straight forward actually.... If you never played it, or heard about it, say so in your post... if you want that is...

Exterminator234
07-28-2002, 07:44 AM
yeah i beat the game, its pretty cool, good story

Elegy
07-28-2002, 08:26 AM
Yup, I got it too. Good game. Can't pass up the deal of 10 bucks for a good space combat sim. Pretty good graphics too, and it included the addon campaign they made for it. I kinda liked the overall feel for the game. Gets you all patriotic and crap, blow the hell out of the invaders! I think one of my favorite missions was when you first encounter your first wave of Shivan fighters and the bastards don't show up on radar and your lasers don't do crap. I managed to nail one with missiles though. Easy to do so long as you pick the small ones with the fast rate of fire that didn't lock onto targets.

Eh...bloody hell I don't know what I was thinking. It's just late in the night (or early in the morning, take your pick). You're talking about the sequel to the game. I haven't played it yet, but I ought to pick the thing up. How much is it running for?

Exterminator234
07-28-2002, 08:53 AM
when i got it it was around $40, that was 2 Christmas' ago tho

Heide
07-28-2002, 11:56 AM
Played it. It´s not bad, but I prefer, X-Wing Alliance, Starlancer or I-War. But Freespace2 is OK.

Guardian Omega
07-28-2002, 02:17 PM
I played the demo only.

BlackDove
07-28-2002, 03:44 PM
Originally posted by Elegy
Yup, I got it too. Good game. Can't pass up the deal of 10 bucks for a good space combat sim. Pretty good graphics too, and it included the addon campaign they made for it. I kinda liked the overall feel for the game. Gets you all patriotic and crap, blow the hell out of the invaders! I think one of my favorite missions was when you first encounter your first wave of Shivan fighters and the bastards don't show up on radar and your lasers don't do crap. I managed to nail one with missiles though. Easy to do so long as you pick the small ones with the fast rate of fire that didn't lock onto targets.

Eh...bloody hell I don't know what I was thinking. It's just late in the night (or early in the morning, take your pick). You're talking about the sequel to the game. I haven't played it yet, but I ought to pick the thing up. How much is it running for?

Hehe fs1 was better anyway, but no one plays multi anymore...

And you can get FS2 off ebay for about 10$ or something? Being that the game is about 4 years old and the full source code has been released, it should be almost free.....

Btw in that mission you can target the fighter by pressing "e" then "j" :p.....

But anyway... I got my own little reasons for asking the question.....so BUMP!...

BlackDove
07-28-2002, 03:45 PM
And thx all for posting.....